Fecha actual Mar Oct 19, 2021 8:33 pm

Todos los horarios son UTC + 1 hora [ DST ]

Página 1 de 1 [ 10 mensajes ] 
Autor Mensaje
 Asunto: Línea horitzontal a les fotos
NotaPublicado: Mar Jun 16, 2020 10:59 pm 
Cometa
Cometa

Bueno doncs ja estava trigant a fer el meu primer post preguntant dubtes del processat :lol: :lol:

A veure, m'agradaria saber per què m'apareix una franja horitzontal al mig de les fotografies que estic processant. M'ha passat tant amb les que he fet a M31 com M24. Estan malament apilades? És algo que toco del software? És algo de l'equip? Per apilar faig servir el DSS i per editar el Photoshop. Adjunto foto per a que veieu el que us dic, crec que ho veureu de seguida.

OJO QUE LES IMATGES ESTAN A MITGES, NO HE RETOCAT FOTOS EN MA VIDA I ESTIC APRENENT A BASE DE TUTOS DE YOUTUBE!! De fet m'estan sortint de pena, he començat avui a retocar....No em jutgeu :(

Gràcies!!

Adjuntos:
M24.png
M24.png [ 2.13 MiB | Visto 2437 veces ]
M31.PNG
M31.PNG [ 1.63 MiB | Visto 2437 veces ]

Començant i aprenent de valent!

Asunto: Re: Línea horitzontal a les fotos
NotaPublicado: Mié Jun 17, 2020 10:31 am 
Luna
Luna

Molt bé Carles!! ::enhorabuena:: Ara ja tens les fotos i falta processar, he de dir que tens molta xixa per treure (sempre amb el permís del soroll)

Sobre lo de la linea aquella, a les de M13 i M81 i M82 no et surt? La veritat és que no se que pot ser, pero per treure possibilitats, fes una foto amb la cámera tapada amb la tapa al màxim ISO i de 30 segons, com si fessis un dark, i puja l'expossició per veure el soroll. Si veus al centre una linea més fosca de lo que hauría potser és culpa d'això :cry: , i si no prova de tornar-les a apilar, pero no crec que sigui problema del DSS.

A veure que tal, tot i així fot-li a l'edició que una linea fosca no t'espatlli la il·lusió ::beer::

NotaPublicado: Mié Jun 17, 2020 7:58 pm 
Cometa
Cometa

Hola Hugo, merci per la resposta

T'adjunto la foto que m'has demanat de fer i en 3 valors d'exposició diferents. Segons com es miri, també es veuen algunes línies...

I en les altres fotos que vaig fer, doncs segons quina obri es veu més o menys... Adjunto també una de les fotos de M81/M82 (sense apilar) i un dark que vaig fer l'altre dia per a que vegis que també es veuen.

Estic pensant seriosament que és algo de la càmera...

Adjuntos:
Dark de l'altre dia exposicio.PNG
Dark de l'altre dia exposicio.PNG [ 2.18 MiB | Visto 2416 veces ]
M8182 exposicio.PNG
M8182 exposicio.PNG [ 2.01 MiB | Visto 2416 veces ]
Comentario: Maxim
Fakedarks 3.PNG
Fakedarks 3.PNG [ 27.78 KiB | Visto 2416 veces ]
Fakedarks 2.PNG
Fakedarks 2.PNG [ 1.1 MiB | Visto 2416 veces ]
Fakedarks 1.PNG
Fakedarks 1.PNG [ 1.26 MiB | Visto 2416 veces ]

NotaPublicado: Mié Jun 17, 2020 9:40 pm 
Galaxia
Galaxia

No me atrevo a decirtelo por si digo algo extraño, pero parece que es "banding" un ruido típico de algunos sensores , posiblemente pueda reducirse haciendo muchos bias para calibrar las tomas de luz. Y seguro que también haciendo dithering entre tomas, puedas soslayarlo¡¡¡¡, también he leído que usando diferentes iso, puedes encontrar otro que lo haga menos. Y asegurarte que no es ninguna interferencia de cables que tuvieras cerca, y a la hora de descargar las imágenes te generen interferencias...

Aquí puedes encontrar información¡¡¡ https://www.andromedabcn.com/

Paciencia y a seguir¡¡¡

Santi

Esprit 120 ED APO Triplet
TS-Optics REFRACTOR 0.75x Reducer Corrector - APO & ED - full sized sensors

NotaPublicado: Mié Jun 17, 2020 9:46 pm 
Luna
Luna

Las Fotos estas que has puesto no tiene mala pinta, es el típico patrón de ruido de Canon y no de lejos es tan exagerado como la de M31 y M24.

Con que formato estás editando las fotos? A mi el TIFF32i me da problemas y el 32r no. Por decir alguna otra cosa, aunque lo de Santi parece lo más coherente. Mira en foros e infórmate todo lo que puedas, yo tengo poca experiencia aún pero si necesitas algo estoy a disposición ::beer::

NotaPublicado: Jue Jun 18, 2020 7:54 am 
Supercúmulo de Galaxias
Supercúmulo de Galaxias

Carles, t'han quedat estupendament!
Pensa que la canon no és una càmera pensada per astrofotografía, per tant és absolutament normal que apareguin defectes propis en tant volem extreure fotons del cel.
Tal és així que a programes com Pixinsight n'hi ha scripts de reducció de Banding, un problema molt habitual a les DSLR.
Tanmateix no està modificada, amb la qual cosa tindràs el cel amb el bloqueig IR i et perds molta més informació. A això li has de sumar que realitzes fotografies de 30" ja que no disposes de guiat, ni dithering, ni tampoc aplanador reductor, ni tan sols amb una correcció bona de la distància d'enfoc (recordes? vam separar una mica la Càmera per arribar al focus) Per tant, veure fotografies com les que has fet, m'ha semblat extraordinari. Molt més del que jo podria fer a la meva primera foto.
Company, per començar ho has fet fantàsticament bé! Ara cal traçar un camí si vols millorar, veure les necessitats, mesurar els pressupostos i gaudir plenament amb els conseqüents èxits i fracassos.
Fracassos perquè l'astrofotografía ens ensenya molt més que fer fotos al cel. Ens ensenya valors, com la paciència, com la gestió del fracàs, com la perseverança, l'autoestima, el coneixement, l'amistat, ...i és totalment transversal.
Èxits perquè amb tot el que aniràs fent obtindràs uns bons resultats que de segur que t'agradaran. I de fet, ja pots felicitar-te, perquè has fet unes fotografies excepcionals tenint present totes les mancances.
Espero veure't aviat i, ara si, amb un guiat!

NotaPublicado: Jue Jun 18, 2020 12:16 pm 
Cometa
Cometa

Hola a tots, gràcies per les vostres respostes, m'han ajudat per entendre el problema. També he estat buscant en fòrums i sembla a ser que és el famós banding de les Canon ::ladrillo:: . Per desgràcia, de tots els fils que trobava de gent preguntant, cap ha trobat una solució que funcioni sempre al 100%. Com tu dius, Carlos, és possible que la falta de guiat, focus (en definitiva, falta de material) pugui propiciar aquest tipus de problema. Com has dit, hi ha una eina al PixInsight que permet treure el horizontal banding, i per photoshop hi ha un plugin anomenat Astronomy Tools Actions https://www.prodigitalsoftware.com/AstronomyToolsActions.html que per 21 $ té moltes opcions per editar, entre elles treure el banding.

Igualment, també he llegit que les ISOs haurien d'estar entre 800 i 1600 per reduir el soroll, exposicions no molt llargues, vigilar amb la temperatura, els cables... No sé, moltes variables. De moment no podem pujar a Torroja ni puc fer més proves, però m'agradaria anar tocant i provant per veure si ho puc millorar.

Respecte el guiat: ja m'ha comprat l'adaptador i la ASI120MM mini per FLO :) I el mes que ve si puc compraré el reductor. ::beer::

Gràcies a tots! De moment seguiré mirant tutorials i millorant l'edició del que tinc a mitges, ja us ensenyaré el resultat final. Estic animat pel fet de que he passat de saber 0 d'astrofotografia a poder veure M31 a les meves fotos :lol:

Salut

NotaPublicado: Jue Jun 18, 2020 1:32 pm 
Luna
Luna

Som-hi Carles que amb el guiat guanyarás molt!!

Una altra cosa que acabo de pensar, M31 i M24 van ser les últimes seqüències de fotos que vas fer!! I el sensor potser estava més calent del que hauria i intensifica aquesta linea a la teva imatge ::sos:: . Potser deixar descansar la càmera una estona cada x temps per a que refredi completament el sensor podria ser una ajuda.

A mig termini una refrigeració per la càmera no va malament, però de moment no et preocupis que has fet una estrena meravellosa en aquest mon, tan de bo les meves fotos de cel profund en llarga focal poguessin ser així.

Ànims i a continuar!!! ::cheerl::

NotaPublicado: Dom Jun 21, 2020 9:11 am 
Planeta
Planeta

Animo Carles¡¡

Ya estás con tus primeras imágenes de cielo profundo y como ha dicho Carlos lo importante es que disfrutes de lo que haces, luego la adquisición de equipos te irá dando ese salto de calidad. Yo comencé como tú disfrutando del ambiente de grupo, de Torroja y de su cielo y poco a poco fuí mejorando la puesta en estación, adquisición a través de software y procesado de imágenes y ya verás cuando dispongas de tiempo libre para poder observar visualmente la boveda celeste :babas: ......entonces serán noches completas que te llenaran mucho más.

Yo cuando hacía fotos con mi Canon iba controlando la temperatura exterior, esa noche estuvimos entre 11 y 15 grados, por lo que lo suyo sería hacer darks a 13º. Recuerda que si hay diferencias de más de tres grados entre los lights y los darks estos ya no hacen correctamente su función.

Bueno Carles, sientete orgulloso de tus primeras imágenes de cielo profundo.

Ya sabes que por allí estaremos y cualquier apoyo que necesites entre todos intentaremos ofrecertelo.

Un saludo Carles y endavant¡¡¡¡

::teles::

Creixell (Tarragona)

NotaPublicado: Lun Jun 22, 2020 11:57 am 
Cometa
Cometa

Muchas gracias Agus por tus consejos, eso de la diferencia de temperatura no lo sabía y lo tendré en cuenta también :) :)

Página 1 de 1 [ 10 mensajes ] 

Todos los horarios son UTC + 1 hora [ DST ]