Fecha actual Dom Sep 19, 2021 1:31 am

Página 1 de 1 [ 4 mensajes ] 
Autor Mensaje
 Asunto: montura amb errors
NotaPublicado: Jue Jul 22, 2021 3:28 pm 
Estrella Fugaz
Estrella Fugaz

Hola,

fa poc m'he apuntat a l'associació i les obligacions familiars encara no m'han permès participar de cap sortida. Espero que la propera sigui la bona. :)

Escric aquesta entrada per si algú em pot ajudar o donar un consell. Res del que he vist per internet m'ha funcionat. Tinc una montura Celestron advanced GT que em dona errors: Sembla que tot funcioni bé, comences l'alineació fins que arribes al punt de centrar l'estrella per calibrar. Quan apretes qualsevol botó de la declinació, l'eix de declinació comença a girar i la única manera de parar-lo és apagant-la. Això passa en qualsevol moment que toquis els botons que controlen la declinació. Comença a girar i ja no para. Si desconectes el cable de declinació s'atura, clar, però comença a girar de nou en quant el tornes a connectar. Al comandament NexStar surt "no response 17"
A internet m'ha sortit que "no Response" significa que no hi ha comunicació amb la muntura i el 17 es refereix a l'eix de declinació.

Agrairia qualsevol ajuda o la recomanació del servei tècnic més proper. Ja he provat de tot.
Moltes gràcies.

Asunto: Re: montura amb errors
NotaPublicado: Vie Jul 23, 2021 1:21 am 
Luna
Luna

Bones Carles! Primer de tot, benvigut!

La veritat és que mai havia escoltat això, és com a mínim curiós. Pots provar d'actualitzar el Software del comandament a veure si el problema pot anar per allà, o comprovar que els cables estan en bon estat i no s'han tibat o algo i s'han mig trencat i per tant fan alguna connexió rara.

Crec recordar que un dia a Torroja a un company li passava algo semblant, de que la montura anava boja, però diria que era per l'Stellarium que no li acabava de funcionar bé, li comento i a veure que pot dir.

Esperem que s'arregli el problema! Ens veiem a Torroja ::givemefive::

NotaPublicado: Vie Jul 23, 2021 9:41 am 
Cometa
Cometa

Hola Carles, benvingut. Ja van 4 Carles, això és un no parar :lol:

Respecte el que deia l'Hugo, jo sóc la persona que un dia també tenia problemes amb la montura i començava a girar sense parar. En el meu cas, crec que era dels primers cops que feia servir la montura i era una mica novatillo. Si no recordo malament, girava perquè la connexió ASCOM amb Stellarium no m'anava fina i se li anava la bola. De fet, mai m'ha anat bé Stellarium - sempre em unes coordenades que no corresponen on estic apuntant en realitat-. En el meu cas ho vaig sol·lucionar instal·lant el driver específic per la HEQ5 d'ascom, el EQMOD. Amb això se'm van acabar tots els problemes.

Però pel que entenc al teu missatge, sembla que no fas servir portàtil i que és un problema a l'hora de fer servir el mando. Buscant per internet sembla a ser un problema de comunicació entre el mando i el motor. Això pot tenir diverses explicacions:

- No arriba suficientment corrent a la montura. Has comprovat que tots els cables estiguin bé i ben enxufats? Fas servir un alimentador amb el voltatge correcte?
- El mando està desactualitzat. Prova a actualitzar el firmware seguint aquest link: https://www.nexstarsite.com/OddsNEnds/M ... eHowTo.htm
- El mando té un error. Prova a seguir aquesta solució de Nexstar per mandos amb Versió 4 o inferior https://www.nexstarsite.com/Firmware/MC ... nitFix.htm
- Hi un problema amb la circuiteria del mando o la placa de la montura. Tens algun altre mando que et puguin deixar per comprovar que no sigui problema d'aquest? Prova a connectar el mando al port AUX i mira a veure si et segueix sortint.
- Estàs fent servir el mando de sèrie que et venia amb la montura o és un altre? Potser no és compatible.

Si res de tot això funciona, he vist que no queda més remei que contactar amb Celestron, ja que podria ser un problema de la placa base.

Ja ens dius

Salut

Començant i aprenent de valent!

NotaPublicado: Vie Jul 23, 2021 10:05 am 
Estrella Fugaz
Estrella Fugaz

4 Carles. Mira que no n'hi ha masses. jiji

Moltíssimes gràcies per les vostres respostes.

He provat algunes de les coses que comentes però d'altres no. A veure si hi ha sort! :)

Sí, utilitzo el mando. Si no funciona res, compraré un cable per veure si funciona bé des de l'ordinador. Si tampoc funciona, trucaré a celestron.

Moltíssimes gràcies un cop més.

Página 1 de 1 [ 4 mensajes ]